imaginepr.pl

Marketing wirusowy

Znany także jako reklama wirusowa lub viral marketing. W założeniu marketingu wirusowego treść przekazu rozprzestrzenia się bez naszego udziału, który wówczas ogranicza się do zainicjowania przekazu. Odbiorcy sami polecają sobie treść, ponieważ uważają ją za interesującą. W ten sposób tworzą rozbudowaną sieć, a przekaz dociera do dużej liczby osób.

W marketingu wirusowym najlepiej sprawdzają się zabawne lub intrygujące zdjęcia i filmy, które są stylizowane na amatorskie produkcje. Internauci rozsyłają go między sobą za pomocą poczty, serwisów społecznościowych czy komunikatorów. Na zasadzie marketingu wirusowego działa np. plotka lub miejska legenda, a także parodie reklam viralowych, które dodatkowo podnoszą popularność pierwotnego filmu. Reklama wirusowa nie wymaga wysokich nakładów na zapoczątkowanie akcji kluczem jest porywająca idea), ponadto przy dobrej konstrukcji komunikatu, rozprzestrzenia się on bardzo szybko i dociera do szerokiej populacji. Skuteczne przekazu reklamowe zakorzeniają zwroty w języku i budują głęboką świadomość marki.